Ülsz a vendégtérben, a terjengő olajszagban, hallgatod ahogy másoktól flegmán felveszik a rendelést, majszolod a mekis kaját és meg vagy győződve róla, hogy ez milyen menő... (hisz még facebookon is becsekkeltél egy fényképpel megtoldva a posztot!) Álljunk csak meg! Hisz legbelül mégis csak tudod, hogy amit az arcodba lapátolsz az közelebb áll a plasztikhoz, mint ahhoz amit élelmiszernek nevezünk. Tudom-tudom, nyugtatod meg magad legbelül. Majd azonnal keresed a mentségeket a viselkedésedre: Csak ma, meg csak azért mert olyan finom....( khmmm ettél már te finomat életedbe?) Csak erre volt időm, ide akart jönni a barátnőm, bla, bla, bla, bla, bla...
Ez "a mekdonáldszeffektus"! Amikor a média olyan szinten megetet reklámmal, olyan szinten mélyen ülteti el a gondolataidban azt, hogy mikor mit egyél és vegyél, hogy felülírja a racionális gondolkodást. Te csak veszed/eszed gondolkozás nélkül. Sőt még reklámozod is INGYEN! Azért milyen menő már olyan céget/terméket ingyen reklámozni, aki épp az imént vert át! A közösségi médiával ezek a cégek újabb szintre léptek. Már ingyen, egymást etetik az emberek, ők meg hatalmasat kaszálnak.....